הפרקליטות הצבאית: לא נתבע עונשי מוות למחבלים – רוצחים

שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on הפרקליטות הצבאית: לא נתבע עונשי מוות למחבלים – רוצחים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתשובת הפצ"ר לעו"ד יוסי פוקס מהפורום המשפטי למען ישראל, קבע אין מקום לשנות את המדיניות ולגזור עונשי מוות למחבלים. הפורום טען במכתבו, כי על מנת להגן על שלום הציבור ולמנוע הישנות של מעשי טרור כאלו חובה לדרוש מבתי המשפט הצבאיים את הענישה המקסימלית אשר תגשים יעדים אלו ובנסיבות הענין מדובר בעונשי מוות בלבד.

בתשובתו, נמנע הפצ"ר מלהסביר מדוע נדחו בעבר הבקשות לגזור עונשי מוות על מחבלים ומדוע אין מקום לשנות היום את המדיניות הזו.

עו"ד יוסי פוקס ב"כ הפורום המשפטי אומר כי כיום אנו נדרשים לתת מענה למציאות שבה מחבלים חוטפים אזרחים וחיילים כדי לשחרר את המחבלים הכלואים ולאחר שאלו משתחררים הם שבים לרצוח ישראלים ולמעשה, הדרך היחידה למנוע את מעגל הדמים הזה הינו באמצעות עונש מוות.

עוד פוקס אומר כי יפנה לדרג המדיני בדרישה שיורה לפרקליטות הצבאית לשנות את מדיניותה ולדרוש עונש מוות למחבלים שנשפטים בבתי המשפט הצבאיים, המוסמכים לתת עונש זה.

סמוך לאחר מציאת גופות הנערים שנחטפו ונרצחו ע"י החמאס ולאחר שהתברר כי רוצחיו של סנצ"מ ברוך מזרחי הינם ממשוחררי עסקת שליט, פנה הפורום המשפטי למען ישראל באמצעות עו"ד יוסי פוקס לפצ"ר ודרש ממנו לשנות את המדיניות שהייתה נהוגה עד כה בבתי המשפט הצבאיים בעניינם של רוצחי ישראלים ולדרוש עונשי מוות במקום מאסרי עולם, בהתאם לסמכותו על פי הדין הנוהג באזור.



0 תגובות